Torsdagen den 16 juni 2005

Vaknar upp till en solig dag tillsammans med pappa. Jesper och en annan läkare har redan varit inne och pratat med mig, svullnaden har gått ner och jag känner mig lite bättre. Man får väl vänta någon dag till innan man har blivit av med smärtan helt. I dag händer det inget speciellt, men i morgon skall de ta ett benmägs prov på mig och ge mig en spruta i ryggen som heter XRT-spinal & kraniell boost. Det är en långtidsverkande medicin mot Nero Blastom.

På söndag så börjar den andra fasen av min behandling, då skall jag få cytostatika som är det samma som cellgifter. Cytostatikan som jag skall få har jag inte fått innan, men även den skall vara bra och angripa mina cancer celler. För er som är intresserade så heter cytostatikan Fludarabin, Orthoclone, Thiotepa samt Melfalan. Pappa skall börja ta sprutor på lördag för att frigöra stamceller från benmärgen så att de kommer ut i blodbanan och på tisdag i nästa vecka kommer de att skörda pappas celler så att jag kan få hans friska och starka celler som kan livet surt för de cancerceller som mot förmodan har överlevt den tuffa behandlingen.

Kramisar

Henrik


Kommentarer:
Postat av: Ståhlarna

Hej Henrik!

Viken fin sida du har! Fast det verkar vara något skumt med fotot. Tycker det är något med håret som inte stämmer riktigt......
Hoppas att du får en bra dag. Kan väl kännas bra med en dag då det är lite lugnt vad gäller behandlingar och undersökningar. Du kanske rent av kan var ute i det vackra vädret en stund? Eller busa lite med "lekterapitanterna"!
Hälsa familjen.

Kram
Susanne o Bengt

2005-06-16 @ 12:09:03
Postat av: Linn Ydefjäll

Tjänare Henrik.
Dat är skönt att höra att det känns bättre och svullnaden har gått ner. Hoppas att du kan komma ut i det sköna vädret, själv har jag varit en runda på stan med min storasyster Emelie och mamma oc pappa, det är jätteskönt ute. Tyvärr måste Emelie åka hem redan idag eftersom hon är förkyld.
Ska du titta på fotbollen ikväll? Hoppas att Sverige vinner över Norge och går till final.
Hoppas att vi ses i korridoren / Linn

Postat av: Anna Holgersson

Hej Henrik med familj

Ville bara skicka en hälsning och säga att vi tänker på er.

Stor kram från familjen Holgersson

...synd att Sverige förlorade mot Norge...

2005-06-17 @ 09:06:09
URL: http://www.gustav.avalonet.net

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits