Onsdag 29 juni

Godmorgon alla sjusovare. Själv vaknade jag klockan 05:00 utan tuppen, efter toalettbesök så kunde jag inte somna om. Jag låg och tittade på min söta pappa när han snarkade, ett par timmar senare så gick jag och pappa upp och duschade. På med nya kläder och ner i en skön nybäddad säng igen beställde jag frukost av pappa, idag var jag extra hungrig så det blev två rostade smörgåsar, en med jordgubbssylt och en med skinka och slanggurka. Jag fick även ett kokt ägg och ett glas O'boy, ägget var för löst. Även om jag ville att det skulle vara löst så konstaterade både pappa och jag att det finns många definitioner på ett löskokt ägg.

De har tagit prover på morgonen och vi får vänta en timme innan svaren kommer, igår fick jag mus serum. Visste Ni att det kommer från riktiga möss, det finns även bl.a. kanin och häst serum. Tydligen så tål människokroppen mus serum bäst och så slipper man gnägga, hihihi. Jag får även något som heter Cellcept som håller mina egenproducerade celler i schack, så de inte blir för mycket krig med pappas celler.

Idag så kommer mamma och avlöser pappa och då får mamma se finalen på för VM mellan Brasilien-Argentina. Mitt tips är att Brasilien vinner med 2-1.

Jag fick precis dagens provsvar, mina vita var som väntat väldigt låga. Leukocyter <0,10 (normalt 5,0-13,0) och Neutrofila <0,10 (normalt 1,5-8,0), med andra ord kan man inte läsa av några vita om det är mindre än ,0.10. Trombocyter (blodplättar) har jag 16 (normalt 140-400), eftersom de är så låga skall jag få en påse med trombocyter lite senare. Nu skall jag ta mig en tupplur för jag är jättetrött.

Kramisar Henrik


Kommentarer:
Postat av: petter

Tjena mittbena!!!
Igår var jag och badade med en kommpiss på sibarp men det var ganska kallt i vattnet så jag höll mig borta vid ramperna.
hoppas att du snart blir bättre så vi kan träffa dig många hälsningar Petter
(P.S jag tror brasilien vinner med 3-1.)

2005-06-29 @ 10:44:24
Postat av: Jenny Penny

De är sant att det finns många olika defenitioner på ägg.. Nu sitter ja framför datorn efter hajken vaknade klockan fyra efter att ha sovit på en stor stock i natt,prinsessan på ärten kan man nog säga.. drog upp barnen klockan sex sen paddlade vi av hemmåt. Ska snart duscha ska bli skönt. Jag slår vad fem guldtior att Argentina vinner med 2-3,
Nej, sköt om dig min lille kusin och pussa din bror från mig samt hälsa till mor och far.. På fredag börjar semestern...

2005-06-29 @ 10:46:14
Postat av: Anna

Hej Henke!
Härligt att du har god aptit på frukost. Då blir man alltid lite piggare. Men jag förstår att du behöver en liten tupplur nu eftersom du vaknade redan klockan 5 i morse. Vad gör en sån liten man uppe så tidigt?! Du busar väl inte med syrrorna? För det är väl nästan bara dom som är vakna vid den tiden! Jag själv var ganska så trött i morse när jag vaknade för jag var ute och åt lite mat och drack vin med din mamma igår kväll. Du får nog hjälpa mamma att pumpa däcken på hennes cykel när du kommer hem för den rullade lite långsamt :-)Ha det så bra och hälsa pappa, mamma och Christoffer. Kramisar från Anna

2005-06-29 @ 10:54:40
Postat av: Agneta

Hej Henke!
Det är väl skönt att vara morgonpigg själv önskar jag att jag var det nån gång.
Hoppas det blir en spännande match i kväll mellan Argentina och Brasilien jag vill också att Brasilien ska vinna.
Ha det så bra och hälsa mamma, pappa och Christoffer

Puss och Kram
Agneta Roger Niklas Johan och Robin

2005-06-29 @ 11:55:26
Postat av: Roger

Hej Henke !

Såg att Agneta han innan mig idag. Skönt att du har aptit det är alltid gott med mat. Du vet ju vilka middagar vi brukar få hemma hos er de saknar man ;-)

Kul att syrran skall bli fotbolls intresserad. Du får väl förklara för henne i kväll om reglerna och varför Brasilien är bättre och vinner mot Argentina med 3-2.

Ha en mysig kväll med fotbollen och hälsa syrran, Christer och Christoffer.

Roger

2005-06-29 @ 12:02:19
Postat av: nigg beatrice+erwin

Hallo Henrik Superman
Heute abend ist ja das fussball duell Brasilien Argentinien.Auch ich bin ein grosser Fan darum hoffe ich natürlich auch auf einen Brasilien sieg.Ich bin Erwin aus Zürich in der Schweiz und kenne deinen Grossvater.Meine frau Bea und ich wünschen dirweiterhin viel kraft und mut liebe grüsse

Postat av: brasilien

héj henke
kul att du hejar på oss i finalen.
vi vill att du ska må bra så att du kan titta när vi spelar.

mvh brasilien

2005-06-29 @ 17:32:03
Postat av: Christoffer Jönsson

Hej Henrik!
Har varit på fotbollsskolan hela dagen. Fortsatte sedan hemma med pappa. Nu är pappa trött men inte jag. I morgon ska vi ha vattenkrig mot ledarna. Jag tror också att Brasilien vinner i kväll.
Tack för det finna brevet och tipset om din hemsida. Alla i familjen hälsar.

Fotbollspolaren Christoffer.

2005-06-29 @ 17:51:11
Postat av: Linnea Hansen

Hej Henrik!
Jag längtar efter att leka med dig. Det var fina foton på brevet vi fick i skolan. Vi hade pysseldag på fritids idag, jag gjorde ett kort till Amanda som snart fyller år.
Snart åker vi till Mallorca på semester.
Hej då, vi hörs en annan dag
/linnea

2005-06-29 @ 20:15:08
Postat av: Lola

Hej du glade kämpe!
Kul att få läsa lite om din dag, då jag bara har fått se dig korta stunder de senaste dagarna.
Vi ses imorgonbitti, få se om du är lika tidigt vaken då som idag.

Puss och vaniljkräm Lola

P.s Mabthera är en monoklonal antikropp :-)) D.s

2005-06-29 @ 20:56:06
Postat av: Karin Joel o Erikas mormor

Hej Henrik!
Hoppas att dagen har varit bra och att dina tormbocyter har hjälp Dej.Nu har väl mamma kommit och löst av pappa så att han kan vara hemma hos Christoffer några dagar så att de kan vara tillsamman lite det blir väl rättvisst.
Nu är det vär fotbollsmatch, jag är inte så speciellt intresserad av fotboll så jag håller inta så noga reda på när det är match.
Joel och Erika och deras kusin Johanna har åkt hem i dag, så nu är det lugnt i huset, nu ska jag gå ut med Albin (hunden) han har du väl träffat.
Godnatt med Er båda Hälsning från Karin
Hälsar till Christoffer och Pappa Christer också.

2005-06-29 @ 21:12:44
Postat av: Anne-Maj Anderberg

Hej Henrik!
Vad härligt att du sådan god aptit. Vilken god frukost som du fick serverad, utom ägget då såklart.

Idag har Tindra o jag varit och hälsat på fam. Ståhl och deras valp. Den var busig och JÄTTESÖT!

Hoppas att du o mamma får en mysig kväll m fotboll och kanske något gott att tugga på.

Ge mamma en kram från mig.
En stor kram till dig!
Anne-Maj

2005-06-29 @ 21:19:13
Postat av: Christin..Ljunggren

Hej vår Superman....
Idag har jag gjort din mamma såå fin ihåret...vi fick en riktigt trevlig stund tillsammans...det känns så skönt att höra att din aptit e bra ...du äter nästan mer än mig hihi...tänker på dig varje dag o längtar tills du kommer hem ...kramizzar Christin....

2005-06-29 @ 21:25:58
Postat av: gisela tindberg

Hejsan Henrik!
Jag heter Gisela och arbetar tillsammans med din pappa på Höganäs Keramik. Jag har hört så mycket om dig och blev glad när jag fick reda på att du har en egen hemsida. Ännu gladare blev jag när jag läste att transplantationen verkar ha gått bra!Alla i min familj(jag,Lars(som känner din pappa), Carl och Jacob håller våra tummar för att du snart ska bli bättre. Jag hoppas också på Brasilien, även om jag inte är någon fotbollsfantast!
Stor Kram från oss alla!
ps. hälsa pappa och säg att vi hade jättekul på Borgen i måndags kväll. Christer Lindströms lag vann igen - typiskt!!

2005-06-29 @ 21:28:06
Postat av: Maija

Hallå hallå Henke Superman!

Vi som skriver till dig är Stefan Langåkers syster med familj. Vi heter Ingrid&Mats& vår dotter Maija. Vi bor i Stehag, i ett hus som är ute på dagen och inne på natten, nej det var ju bara på skoj haha. Men vårt hus ligger nära en bondgård med får, hästar och en tupp som gal varje morgon och väcker Maija, det är ju bra så kommer hon upp. Nu har vi fått adressen till Din dagbok och läst lite vad Du skrivit. Vi tycker att Du ÄR EN RIKTIG SUPERMAN!!! Vi håller tummarna hårt för Dig, Du ska se att allt blir okey nu när du fått pappas Superceller! Vi tror att pappa är starkare än KARL-ALFRED ;) Han som äter spenat för att bli stark - du vet kanske vem. Henke, Du vet inte vem vi är men mamma&pappa vet.

STORA VARMA KRAMAR TILL ER ALLA!
Tjingeling från MIM

2005-06-29 @ 22:41:00
Postat av: Simon

Hej Henrik!

Låter som om du har koll på läget. Att pappa snarkar stämmer nog men söt? Nu yrar du nog i nattmössan! En babians rumpa är sötare. (Christer; jag bara skoja). Vilken bra fotbollsmatch det blev. Brasilien är bäst. Fast hade Sverige varit med hade dom vunnit. Det vet ju alla.
Om man gnäggar av hästserum hur låter man om man får musserum? Eller växer öronen så att man ser ut som Musse Pigg?
Du är en duktig kämpe Henke. Se nu till att bli bra snabbt nu så vi kan spela lite innebandy i källaren snart igen.

Kram
Simon

2005-06-29 @ 23:26:44
Postat av: Hanna Liljegren

Hej Henrik!
Tack för det fina brevet med alla bilderna! Alice var hemma hos mig och badade när brevbäraren kom, så vi läste det tillsammans. Vi tänker mycket på hur du har det, så det är ju jättebra att man kan läsa på din hemsida! Ha det så bra du bara kan och kämpa på så att vi snart ses igen!
Kram från din klasskompis Hanna

2005-06-30 @ 12:02:02

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits