Midsommarafton 2005

Hej alla mina vänner, idag är det midsommar och det bästa vädret för denna dagen sen jag föddes. Pappa sa att man fick gå tillbaka till 1992 för att hitta en midsommar med ett liknande väder, då var inte ens Christoffer född. Man hade hoppats på att man skulle kunna vara ute när det är 26 grader, men vi har gjort det bästa av situationen.

Precis nu har vi avslutat vår midsommar lunch med pappas hemlagade sill, jag ville så gärna äta och gjorde mig en riktigt smarrig sill smörgås, men efter första tuggan så fick jag nog. Nu är jag tillbaka på rummet och här kommer jag få stanna ett bra tag framöver, för fr.o.m. idag, läs ikväll, kommer jag bli isolerad från omvärlden eftersom mina vädern är så pass låga och min transplantation kommer att ske på tisdag, inte måndag som jag har sagt innan.

Vi får nog räkna med minst en månad, men med pappas starka celler så vet man aldrig, det kan gå fortare. Ikväll skall vi äta varmrökt lax med färskpotatis och sallad, det är smaskens tycker jag. Vi får väl se om mina smaksinnen tycker det samma. Jag har annars varit lite bättre idag, jag har dominerat mamma och det är ett friskhetstecken säger mamma, jag är normalt inte så men när man är dålig så är man,

Jag vill passa på och önska alla som jag känner och de som jag inte känner en riktigt trevlig midsommar helg.

Kramar Henrik, mamma, pappa och Christoffer hälsar också.


Kommentarer:
Postat av: Familjen Jeppsson

Hej Henrik och familjen Ekelund!

Vi har precis vaknat upp i San Francisco till en dag med växlande molnighet. Här är vädret inte alls som i Los Angeles utan mer som en normal sverigesommar. För oss är det dags att äta frukost på stan och sedan ska vi cykla till Golden Gates naturpark. Vi hoppas att du Henke och hela familjen har en så bra midsommar som möjligt. Vi tänker på er och hoppas av hela vårt hjärta att ingreppet på tisdag ska gå så bra som det bara kan. I år känns det inte som en riktigt fulländad midsommar när man inte får äta Christers vitlökssillarumpor. Vi saknar er och hoppas att vi ses snart hemma i Limhamn!!
Bästa hälsningar
Eva, Annie, Petter och Håkan (en mindre stålman i branschen).

2005-06-24 @ 19:24:51
Postat av: Petter

Tjenare Henke!!!

Hörde att du skulle bli isolera så här får du något att öva på om det blir tråkigt



Malmö FF:s klubbsång
MFF-are är vi alla
Vi segra skall men inte falla
De orden bör Ni alltid minnas
Och Ni skall se hur lätt det går

Vi står som en för klubben alla
Vi segra skall men inte falla
De orden bör Ni alltid minnas
Och Ni skall se hur lätt det går



Vi älskar MFF
Melodi: God save the Queen - Englands nationalsång

Vi älskar MFF
Å vårat MFF
De é vårt lag

Sha-la-la-la

Det som betyder mest
De é vårt MFF
Å vad vi älskar MFF
De é vårt lag


Framåt Malmö - Heja di'blåe
Melodi: Ingen

(Ena halvan av klacken sjunger)
Framåt Malmö

(Andra halvan sjunger)
Heja di'blåe

(Sjunges med växlande styrka under lång tid)


Vi är Malmö
Melodi: Sailing - Rod Stewart

Vi är Malmö - Malmö FF
Vi är Malmö - MFF

Vi är Malmö - Malmö FF
Vi är Malmö - MFF

Mot segern skall vi gå
Melodi: Rule Britannia

Malmö FF - mot segern skall vi gå
Det skall ingen jävel ändra på


Tom Prahl - vår general
Melodi: Go west

Tom Prahl - é vår general
Tom Prahl - é vår general
Tom Prahl - é vår general
Tom Prahl - é vår general

Heja, heja, heja Malmö
Melodi: Jesus älskar alla barnen

Heja,heja,heja Malmö
Heja,heja,heja blått (heja blått)
Vi håller på
Di himmelsblå
Heja,heja,heja blått


MFF (oftast efter Mål)
Melodi: Stars and stripes forever

MFF MFF MFF
MFF MFF MFF
MFF MFF MFF
MF-F
M F F
(upprepas taktfast)

Den italienska tjurfäktaren
Forza Malmö alé alé
Forza Malmö alé aléé
Forza Malmö alé
Forza Malmö alé
Forza Malmö alé aléééé

(Upprepas länge, länge...)


Vi håller på di himmelsblå
Melodi: Speedy Gonzalez

Ååå MFF,
Vi håller på di himmelsblååååå,
Vi håller på di himmelsblååååå,
Vi håller på di himmelsblååååå.




Heja heja MFF
Heja heja MFF
Heja Heja MFF
HEJA MFF, HEJA MFF
Heja M-F-F Hej Hå


MFF shalalala....
Melodi: Na Na Hey hey (Bananarama)

Shal

2005-06-24 @ 19:39:11
Postat av: Petter

Hej igen!!

i min förra kommentar fick inte allt plats så här kommrer slutfasen

Hallo hallo hör pågarna från malmö hör pågarna från malmö vi sjunger våran sång och med vår sång vi hyllar våra hjältar ja alla blåa hjältar hör norra e på gång MFF MFF vi e berönda malmö och vi följer mff MFF MFF vi e bömda malmö och vi följer mff.


Till atack kämpa på för vår färg den himmels blå hela vägen ska vi gå och sedan SM-guldet nå..
(sjunges om och om igen)

detvar inte alla men de flesta
många himmelsblå kramar din kommpis PETTER

2005-06-24 @ 20:59:54

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits