Tisdag 19 Juli

Först och främst vill jag tacka alla som skriver så fina saker till mig, det ger mig och min familj stöd och hopp i den svåra situationen. Det finns ett ordspråk som lyder "Hoppet är det sista som överger en", men just nu känns det "jä..igt" jobbigt, ursäkta uttrycket men jag fann inget bättre ord för vår situation.

Albert, som är överläkare och väldigt duktig, kom in till oss och berättade för mamma att det pågår förmodligen en avstötnings process av pappas celler i min kropp. Varför detta händer just mig kan ingen ge ett svar på. Idag skall jag få resten av pappas stamceller, typ CD 34, så får vi avvakta och se om det sker någon förbättring. 

Om inte det fungerar skall man kontakta en givare till mig som finns någonstans i världen. Vilken krokig och svår väg man måste gå.

Hälsningar från mig och mamma

Ps: För er information så har vi legat på sjukhuset i 2 månader nu!


Kommentarer:
Postat av: Hanssons

Hallo Henke med familj !

Nu har jag fixat internet i Åhus vilket gör att vi kan följa dig varje dag i din jobbiga situation.
Pappa blir nu glad då jag inte behöver ringa stup i kvarten för att få reda på hur du & ni har det.
Idag är det mulet väder i Åhus men ändå ganska varmt. Måste vara skönt för dig att det inte är 30 grader ute.
Nu håller vi alla tummar vi har för att pappas nya T-celler skall sätta fart så dina vita blodkroppar snabbt kommer upp i bra värden.
Pappa berättade att du är uppe en hel del och går i trappor istället för att åka hiss. Det lät också som du ätit 5 middagar på en dag - det gör du rätt i.

Vi höres imorgon igen.

Hanssons

2005-07-19 @ 12:58:50
Postat av: Anna o Erika

Hej Henke-mannen!
Vi är på biblan i Åhus och tittar på din blogg. Det går lite snabbare här än med Stefans dator i stugan. Vi håller såklart alla tummar vi har för att det löser sig med dina och pappas celler. Tänk att du har varit på sjukhuset så länge som 2 månader nu. Även om det är ett väldigt fint barnsjukhus så förstår vi att det måste vara jobbigt att behöva vara där hela tiden. Vår morfar ska in på sjukhuset och opereras i slutet av veckan. Han tycker inte heller om att behöva vara på sjukhuset.
Ha det så gott Supermannen och hälsa mamma, pappa och storebror så jättegott från hela familjen Langåker.
ps. Joel spelar golftävling idag.ds

2005-07-19 @ 15:24:46
Postat av: Daniel

hej igen henke !!!
Det är jag daniel igen. hoppas dset har gått bra ses jag var där. Jag hoppas VERKLIGEN DET GÅR BRA med allt. Stora kramar Daniel

2005-07-19 @ 16:46:03
Postat av: Maria Rydheim

Hej Du tappre Superman!

Det är inte så ofta jag pratar med Din mamma och pappa men Du skall veta att jag håller mig informerad via Langåkers och Hanssons om hur det går för Dig. Jag tänker på Er varje dag. Jag tycker Du är alldeles fantastisk och är en riktig Super-duper-man! Jag håller alla tummar och tår jag har för att Du snart skall må bättre. Och det är klart Du kommer att göra - det är ju bara kryptonit som biter på Superman! Stor KRAM och hälsa Din mamma, pappa och Christoffer.

2005-07-19 @ 17:34:27
Postat av: Den fotbollstokiga Helena

Hej Henke!!!!
Hoppas du har haft en så bra dag så möjligt. Jag har ännu en gång varit och tittat på MFFs träning och idag gick jag fram till Afonso och tog hans autograf,modigt va, men den har ju du redan. Tyvärr blev han skadad men vi får hoppas att det inte var så allvarligt. Ha en bra kväll och hälsa familjen.
Kramar Helena

2005-07-19 @ 18:18:22
Postat av: julia

hej henrik . Bara så du vet e jag carolina ljunggrens kompis, bara så du inte undrar vem den konstiga personen e som du inte känner :) Hoppas att det blir bättre med dej , det kan ju inte bli värre så då kommer det ju att gå uppåt för dej nu!!
Jag tycker verkligen att du är superman- varför ha skådisar när du finns ??
Kram Julia

2005-07-19 @ 20:10:00
Postat av: carolina ljunggren

heej henke!! klart att vi stöttar dig vi vill inget annat än att det ska bli bra!! vi ska nog hyra en sommar stuga i höllviken.. ska bli kul!! vi ses ha det bra puss hälsa alla!

2005-07-19 @ 20:57:19
Postat av: Annika och Fredrik

Hej du tappre superman!!!!!!

Vi sitter här på Mc Donaldshuset och kollar hur det är med er.
Vi tänkte komma upp till Avdelningen i morgon för att prata en stund det var så länge sedan vi sågs nu Fredrik har varit på marknad och handlat en liten present till Supermannen som kanske kan sätta sprätt på doktorer som är dumma och sköterskor som sticks.......Hi hi.
Kramar till er alla från vännerna från småland

2005-07-19 @ 21:40:07
Postat av: Simon

Hej supermannen!

Det verkar jobbigt med alla dumma celler. Vi får hoppas att dom börjar gilla dej snart. Det räcker tydligen inte att vi andra gör det.

Kramar till hela familjen,
Simon

2005-07-19 @ 23:03:03
Postat av: eric & jenny

fy fasiken gubben, vi lider med dig.. Hoppas att det blir bättre snart och att det vänder åt rätt håll.. Vi åker till Malmö på fredag hoppas vi kan ses då.. men vi får höras annars så hörs vi..
Älskar dig goseman.. pussa och krama familjen...

2005-07-20 @ 19:40:58
Postat av: jenny och eric

Fy fasiken vilken otur du har, hoppas att det snart går åt rätt håll snart,, vi hoppas på det iallafall.. På fredag åker vi till Malmö hoppas att vi kan ses då, men vi förstår att oddsen inte är de största.. Men vi får höras.. Vi älskar dig och MFF Pussar och Kramar

2005-07-20 @ 19:47:39
Postat av: Maria Rydheim

Hej Du Super-Duper-Man!

Har precis försökt att skicka iväg en kommentar men de som sköter datorn sa att de tyvärr hade fått problem. Jag förstår hur Din mamma känner sig när inte knapparna fungerar. Ville bara säga att jag blev jätteglad att Du mår bättre, trist bara att Du inte fick Din sushi just nu. Jag tror att Du kommer att bli världsbäst på att laga sushi och vill gärna gå i skola hos Dig. Krama Din familj från mig och jag kramar Dig så hårt jag kan i mina tankar.

Maria

2005-07-25 @ 23:41:59

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits