Thank god it's Friday!

Idag vaknade jag klockan 08:00 och var jätte pigg, det är inte så konstigt kanske, eftersom jag somnade klockan 16:00 i går och vaknade för tio minuter klockan 23:00, för att sedan somna om igen. Ibland behöver man sömn helt enkelt och i går var en sådan dag.

Idag har det mest varit en busig dag, jag, pappa och Nina har haft vattenkrig. Först så sprutade pappa ner Nina med två sprutor med vatten sen fick han igen av mig med samma medicin, två sprutor rätt i ansiktet. Jag har även suttit och målat en stund, det tycker jag är roligt. Vi har även chattat med Annie och Petter, Christoffer och Hanssons  en stund, det gick inte så bra med uppkoppling av våra kameror, det var förmodligen många som ville göra samma sak samtidigt.

Albert var lite glad idag för att mina trombocyter är på samma nivå som i går, det är ett positivt tecken på att det är något som händer i min kropp. Men som jag sa i går så får vi lugnt vänta på att pappas vita stamceller skall börja växa i mig, men vem har bråttom jag har legat här i NIO veckor nu, en vecka hit eller dit gör väl ingenting.

Idag kommer mamma och det skall bli jätteroligt för jag har saknat henne och imorgon fyller min fena till storebror Christoffer 11 år, ett stort GRATTIS önskar lillbrorsan.

Kram Henrik


Kommentarer:
Postat av: Familjen wikeborg

Heeej henrik :D så kul me vattenkrig :D Ja du e ju en höjdare på att måla o rita. va kul att du vaknade med et toppenhumör ... :D va bra att det gåt fint .. Hälsa grattis till din brossa o vi kommer snart o hälsar på :D saknar er !:D Många kärleksfulla kramar från fam: wikeborg

2005-07-29 @ 16:23:53
Postat av: Karin

Hej Henrik!
Skönt att du får sova ut riktigt så du får ny krafter att busa med pappa och Nina.
Ojdå,Christoffer har födelsedag i morgon då firar NI väl honom lite hos DEj med tårta och godis.
Du måste lova att hälsa och gratta honom från oss.
Kram från Karin o Sölve

2005-07-29 @ 18:57:12
Postat av: Anonym

Ja, du din lille buse, på måndag tror jag vattenkriget fortsätter, eller?
Sprutade du på pappa med dom sprutorna jag gav dig..? Skönt att du är så pigg nu så vi kan busa lite. Ha det så bra i helgen.
Kramar

2005-07-29 @ 20:01:59
Postat av: Marie

Hej på er!
Jag är i Halmstad. Har varit i Lysekil och Smögen och ätit färska räkor. MMMMM det var SÅ gott. Vi satt på bryggan i Smögen och åt dem och drack en kall öl. När vi var i Halmstad häromdagen så satt vi på torget och åt en glass, då var det en fågel som bajsade Sven (gåvan från ovan) rakt i huvudet. Det rann i hårbotten och jag skrattade i en kvart åt honom. När det händer sägs det att det betyder tur och att man ska köpa en lott. Det gjorde han men det hjälpte inte.
Sen när vi var i Lysekil så satt vi på en bänk och åt tunnbrödsrulle med västkustsallad. Då flaxar det fram en STOR mås och biter tag ett rejält grepp i min macka. Jag skrek och slet och höll emot min macka. Sen skickade jag över den till Sven och sprang in från piren. Vet inte vad vi gjort fåglarna. Kanske är det "någon" som busar med oss.
Stor kram Marie / Evelinas mamma

2005-07-29 @ 21:06:01
Postat av: Anna o Joel

Hej Henke Penke!
Vad skönt att höra att du har sovit så gott om nätterna.
Nu är det snart läggdax igen. Vi hade besök av Wikeborgs o Jeppson igår - och det tog på krafterna må du tro :-) Vi bara skojade - det var väldigt kul, men det var fullt ös hela dagen sent inpå natten så nu är vi trötta.
Hoppas att du får gratta Fenan imorgon. Du kan väl ge honom en riktig bamsekram från oss. Ha det så bra så hörs vi snart igen. Kramar från hela familjen Langåker och Albin

2005-07-29 @ 23:02:50
Postat av: Pappa

Hej min älskling,
Jag gjorde en underbar måltid till Christoffer och mig i gårkväll, fenan fick välja vilket kött som helst och vad tror du han valde, helt rätt oxfilé. Tanken var att vi skulle grilla ute, men det gick inte för det regnade och åskade jättemycket.
Hoppas att du mår bra idag Henrik, jag ringer dig senare.
Jag har en gåta till dig "vad är det som går och går och aldrig kommer till dörren"?
Puss och Kram Pappa

2005-07-30 @ 11:11:17
Postat av: Hanssons

Morning Henke med familj !
Vi hoppas du känner dig pigg idag då brorsan fyller år. Vi har försökt och nå födelsedagsgrisen på alla tillgängliga nummer utan att lyckas så därför nyttjar vi din blogg för att säga:
GRATTIS CHRISSE
Vi hoppas du får en härlig dag och att regnet snart slutar. Vi misstänker att du är hos Henrik för att dela med dig av tårta och andra godsaker.

Ursula & jag skall på bröllop på Christinehovs slott med 150 andra gäster - inte det bästa vädret att ha bröllop på men vad kan man göra. Gustaf & Lovisa skall sova hos Langåkers här i Åhus.

Hoppas Ni alla får en mysig dag !

Kramar från Hanssons

2005-07-30 @ 11:43:07
Postat av: Eva

Hej Henke!
I dag har jag också varit en sömntuta, jag vaknade
10.30 det var länge sedan jag sov så länge. Men det har varit mycket fest och många gäster och då blir man trött. Här hemma är det lunch tid nu och sen börjar uppladdning innför kvällens match. Jag vet att du håller tummarna allt vad du kan. Jag vet inte vad som är mest nervöst att se på matchen eller att bara vänta på resultatet. Jag frågade Niklas Soog i onsdags om han inte tyckte det var jobbigt att sitta på läktaren varje match och inte kunna spela. Klart att han tyckte!! Dum fråga eller hur? Nu åker Petter i väg till stadion och jag vet inte vad han ska pyssla med där i 2 1/2 timme innan matchen börjar. Vet du?
Hoppas att Christoffer har fått en mysig och trevlig födelse dag, du kan väll hälsa honom från hela familjen Jeppsson och ge honom en stor kram.
Du själva får naturligt vis också en kram från oss alla. Eva med familj.

2005-07-30 @ 14:14:31
Postat av: den fotbollstokiga Helena

Hej Henke!!!!
Nu har jag tippat 5-2 till MFF precis som du sa, så nu får du hålla tummarna för att det blir så. Hoppas du och mamma har det bra, jag ska sjunga och heja för dig med på matchen.
Forza Malmö Heja Diblåe
Många kramar Helena

2005-07-30 @ 14:38:14
Postat av: Roger

Hej Henke !

Skönt att du är piggare för bus ;-)

Vi kom hem igår från DANA-cup så vi har sovit ganska länge idag. Vi förlorade mot ett svenskt lag som heter Brämhult på straffar i kvartsfinalen i B-slutspelet med 7-6 efter 8 straffar avgjordes det. De förlorade sedan själva i finalen på straffar mot ett norskt lag. I gruppspelet möte vi ett duktigt lag från Västerås (Franke IK) som gick till final och förlorade där med endast 1-0.
Vi träffade även Simon och Pelle där de gick till A-slutspelet och förlorade i kvarten.

MFF-Elfsborg i eftermiddag hoppas på en 3 poängare.
Läste att Elfsborg har lite bekymmer med laget och kan inte spela med de bästa.

Hälsa mamma,pappa och fenan så ses vi snart igen.
Många kramar från oss alla Roger med familj Eggenberger

2005-07-30 @ 14:43:20
Postat av: Anne-Maj Anderberg

Hej Henrik!
Vad härligt att höra att du orkar med vattenkrig.Fortsätt i den stilen!
Vi skickar lite Grattiskramar till Christoffer genom din blogg, hoppas att det inte gör något.
Jag hoppas verkligen att ni har haft en mysig dag tillsammans.
Hälsa hela familjen
Kram
Anne-Maj

2005-07-30 @ 22:00:27
Postat av: Christin..Ljunggren

Hej.....eller godnatt.....
ser ju att klockan har hunnit bli sååå mkt...
ja du det blev ju 1-1....jag kan ju inte så mkt om listan men hoppas att dom ligger 1:a...
vi har kommit in till stan igen,trots regn o rusk har det varit mysigt,alltid skönt att få komma bort lite,idag fyller ju stoaebrorsan år jippie hurra för fenis...hihihihi....Tack Silvia för en underbar kväll.*L*skulle vara kul att se på när ni har vattenkrig men jag kan tänka att man hade fått en spruta själv oxå....längtar att få komma o hälsa på...snart..puss o kramizzar från Ljunggrenskan.......

2005-07-30 @ 22:56:59
Postat av: Åsa & Sanna

Hej Henrik,
vi har varit borta en vecka och seglat med vår gula båt. Det har varit blött, kallt, regnigt, åskigt och blåsigt - precis ett sånt där väder som man absolut inte vill ha när man är ute på havet. Kristian har fått en ny kompis på båten för Åsa ville inte åka med längre. Nu är dom i Helsingborg och vi hoppas att dom når Höllviken imorgon kväll. Imorgon åker vi till vårt sommarställe på Österlen tillsammans med en fransk pojke som bor hos oss ett par veckor. Sanna trodde hon skulle lära sig franska men när Quentin (som han heter) kom så fick hon tunghäfta:) Det är nog för att han är jättesöt...Hoppas din bror har haft en bra födelsedag och att du bara mår bättre och bättre. Det där med sömn är en bra medicin fast vattenkrig är nog ännu bättre!
Stor kram från Åsa & Sanna

2005-07-30 @ 23:40:04
Postat av: Fam Romare Melin

Hejsan Henrik!
Tänk att du legat på sjukhuset i hela NIO veckor, imponerande! Du är verkligen en duktig kille!!
Jag är hemma på blixtvisit i Malmö och huset i Limhamn, sedan ska jag vidare till en stor konsert i Köpenhamn, U2.
Annars är vi hela familjen i sommarstugan och kommer att vara där ända fram till den 15 augusti! I stugan har vi ingen dator eller internetuppkoppling så det kommer att dröja ett tag innan du hör ifrån någon av oss. Vi tänker mycket på dig! Stor KRAM från Marie, Jonas, Felicia och Olivia.

Ps kan du vara bussig och ge Christoffer en stor födelsedagskram från oss alla.

2005-07-31 @ 11:44:09
Postat av: Fam Romare Melin

Hejsan Henrik!
Det är imponerande! Tänk att du legat på sjukhuset i NIO hela veckor. Du är jätteduktig!
Jag är bara hemma i Limhamn som hastigast idag och ska snart vidare till Köpenhamn. Ikväll ska jag nämligen på konsert och njuta av U2.
Det kommer att dröja ett tag innan du hör ifrån oss igen eftersom vi är i sommarstugan. Där har vi varken dator eller internetuppkoppling. Vi är hemma igen om två veckor. Stor KRAM till dig från Marie, Jonas, Felicia och Olivia.
PS ge Christoffer en födelsedagskram från oss alla

2005-07-31 @ 11:58:45
Postat av: petronella

hej henke!! Hoppas att du mår bra!! Jag har precis varit på liseberg i göterborg! Det var roligt! Jag åkte balder och kanonen! Har du gjort nåt roligt i sommar då?? Badat varit med nån kompis?? Jag hoppas att du har det!! Vi synes!! Kram petronella!!

2005-07-31 @ 20:50:22

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits