Söndag 3 juli

Vad händer idag, inget speciellt. Jag hade en god natts sömn utan några avbrott, det var jätteskönt för det är längesedan som jag fick sova en hel natt. Väl uppe som var det duschen som gällde samt mun och tandvård. Jag ville inte ha någon frukost, var helt enkelt inte sugen. Jag får sondmat hela dygnet, det blir 1 liter om dagen plus det jag äter så jag svälter inte om ni undrade. Lola kom in med provsvaren från i morse, fortfarande "nada" vita men mitt CRP har gått ner från 297 till 235, så vi får hoppas att det bara var en dum basselusk som hade kommit in i fel kropp.

Pappa berättade att Christoffer, pappa, Gustaf, Lovisa och Fredrik var ute och fiskade när pappa var i Åhus, Christoffer fick en Torsk på ca: 1 kg, pappa fick tre men den första var bara en babytorsk så den åkte i östersjön igen, den andra slet sig när den var uppe vid relingen, men den tredje den kom upp den. Hur stor den var skall vi nog inte säga för ni tror ändå inte på oss, hihihi. Fredrik fick två fiskar en Ulk och en Torsk. När jag kommer ut skall jag också fiska, då skall ni få se på stora fiskar.  

Tittar med ett halvt öga på Eurosport, volleyboll IGEN. Jag vill se fotboll, FOTBOLL, hallå!

Vi hörs om ni Törs Kram Henrik

P.S. Pappa satte in en bild på mig i gårkväll D.S.


Kommentarer:
Postat av: Anne-Maj Anderberg

Hej Henrik!
Vad skönt att du har fått sova gott.
Jag hoppas att det snart är din tur att dra upp en riktig baddare till fisk. Vi smakar den gärna om du bjuder.
Jag tycker du ska säga till Lola att ta lite bättre prover så att hon hittar lite vita.

Ha en bra eftermiddag och så hoppas vi att det snart kommer lite fotboll på Eurosport snart.
Hälsa hela familjen.
Kram
Anne-Maj

2005-07-03 @ 13:19:34
Postat av: Andreas, Malin, Ebba och Hugo

Hej Henrik!
Skönt att läsa att natten varit god. Vi har också sovit lite extra gott i natt då vi sovit i våra egna sängar igen efter en vecka på Almers hus. Vi har haft det bra och ofta tänkt på dig och din familj, speciellt då vi spelat fotboll med våra nya kompisar i Varberg.
Hälsa mamma, pappa och Kristoffer.
Kramar från Dankels

2005-07-03 @ 13:50:41
Postat av: Karin o Sölve

Hej Henrik!
Hej du lille kille, vi önskar också att du snart kommer hem så att du kan ut och fiska med alla dina kompisar.
Därför hade det varit bra om det fick komma ner lite mat i din lilla mage så att du blir stark.
Det verkar som din pappa är en baddare på att fiska, men man vet hur fiskare kan lägga till ett och annat litet skryt hi hi.
Jag har precis kommit hem från långa bryggan jag har varit nere och solat lite (ej badat det var lite kallt i vattnet) jag tycker att det är lite tråkigt att ligga själv och inte ha någon att prata med.
Nu får du ha det gott idag kram och hälsa din pappa, mamma och din storebror Christoffer.
Kram Karin o Sölve

2005-07-03 @ 15:02:56
Postat av: Karin

Hej igen!
GLÖMDE, javisst såg vi bilden den var jättebra!
Kram Karin

2005-07-03 @ 15:05:09
Postat av: Monica

Hej !
Idag har jag äntligen kommit ner hit till Lund igen. Det är svårt att få något gjort när man är på fel plats. När jag kom till Linn idag, så hade hon lite hår testar kvar, så hon tog ett rejält tag och drog, så kvar var det knappt något kvar, typ skalle Per, så det fick bli maskinen.Nu har Linn målat askar i olika färger de blev jätte fina.Ha de bra hoppas du får se någon fotboll på TV.Hälsa Pappa .Kram Monica

2005-07-03 @ 18:37:03
Postat av: Ståhlarna

Hej Henke!

Skönt att du fått sova gott och inte störts av pappas snarkningar (eller är han möjligen en
"tystsovare"?)
Synd att du inte kan äta, men du får låtsas att det är sushi eller något annat smaskigt i sondmaten!
Hoppas du snart kommer ut i det fria och kan ge dej av på både fotboll och fisketur. Vem vet, du kanske får upp några rejäla "fiskpinnar" som vi kan grilla tillsammans.
Ha det så bra och se nu till att de där bacilluskerna ger sej låååååångt iväg.
Om vi har någon "barnvakt" åt det lilla vilddjuret vi skaffat kommer vi kanske ner en sväng i veckan. Kram på dej och hälsa pappa!

Susanne o Bengt, Erik

2005-07-03 @ 21:41:50
Postat av: Lovisa,gustaf,Joel,Erika, christoffer

Tjabba Superman.

Idag har vi hämta vår lilla båt som vi köpt. Vi har pysslat med den hela dagen. I kväll sjösatte vi den och hade en premiärtur bort till glassbåten. Vi hoppas du snart kan komma upp hit och själv köra en tur. Den går riktigt fort..(i nedförsbacke och hemlängtan. Abbe har slukat foten och haltar omkring. Vi vet inte om det är som han bara maskar eller om han verkligen har ont, för när vi åt glass vid Glassbåten var han verkligen på hugget och sög upp alla rester som hamnade på marken.

Vi saknar dig i gänget
Kram från oss alla

Ps. Vi behöver ett bra namnförslag på vårt Skepp. har du något bra förslag.DS.

2005-07-03 @ 22:24:22
Postat av: Anna

Hej Henke Penke Superduperman!
Nu har jag kollat in allt som hänt på din blogg under helgen. Du och din mamma och pappa är så duktiga på att berätta för oss vad ni har för er där på sjukhuset. Vi tänker så mycket på dig och då känns det bra att veta hur ni har det. Jag kan inte fatta att du som brukar vara en sån där riktig sjusovare vaknar så tidigt på morgnarna nuförtideen. Det måste vara de där Chrille-cellerna som väcker dig, tror jag! Jag hoppas att febern har gett med sig. Du kan väl skrämma bort de där basseluskerna med en rälig grimas eller nåt. Fast annars tror jag det hjälper rätt bra med godis. Jag har hört att godis är bra mot det mesta:-)
Jag var med ute och åkte båt igår kväll innan jag körde hem till Limhamn. Det var faktiskt en riktigt fin båt. Jag hade trott att det skulle vara en liten skruttig eka, men tji fick jag - den har till och med en ratt. Och Albin var också med ombord. Jag tror att vi ska döpa om honom till Båtsman! Och så ska båten ju också få ett namn för det ska båtar ha. Tydligen ska de ha ett flicknamn, men vad säger du om Zlatan eller Ronaldino? Det tycker jag hade varit lite roligare namn, hihi
Skräm nu iväg alla basseluskerna och säg till syster att hon ska ta bra värde på dig så att du också kan komma till Åhus och åka båt och fiska.
Ha det så bra Super Henke och hälsa mamma o pappa.
Många kramar från Anna

2005-07-04 @ 10:02:21
Postat av: Kristian

Vilka fiskarhistorier!
Christopher och jag var också ute och fiskade i förra veckan. Vi åkte ut med fiskebåten "Pelle", som ligger i Limhamn, i onsdagskväll. Chrille drog upp 7 torskar av vilka vi fick släppa 3 för de var bara bebisar. Han slog mig ordentligt för jag fick bara 5 totalt. 3 av dem åkte tillbaka i plurret. 2 kvar. Totalt hade vi 6 st på över kilot (utan huvudet)med oss hem. Nu har jag ätit fisk i 5 dagar så ikväll skall det bli grillad grishals. Vi skall fira min pappas födelsedag i Barsebäck. Han fyllde 82 år dagen innan midsommar. Det är en gammal "gube" det! Han sitter i rullstol sedan ett par år tillbaka men har ett stort leende hela tiden. Kul att höra att höra att du kan sova gott trots att pappa snarkar ibland (Det gör Åsa också). Igår gick jag in och lade mig i Sannas rum för det lät som om grannen höll på att bygga om huset mitt i natten... :-). Men det var bara Åsa... Kram på dig! Kristian

2005-07-04 @ 10:23:18

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits