Onsdag 20 juli

efter isolering

 

Idag är det konstaterat att det rör sig om avstötning, d.v.s. att min egen kropp stöter bort pappas celler. Detta är något som jag ABSOLUT inte vill, men vad skall man göra jag kan inte vända ut och in på mig själv, även om det är precis det jag vill.

 

Mina värden, eller rättar sagt vilka värden för alla celler är borta, är nu i botten igen. Jag har bytt rum och blivit isolerad igen, nu får vi se hur länge jag behöver vara isolerad denna gång. Idag har Albert gjort en biopsi i benmärgen på mig, det har man gjort för att kunna analysera om jag är fri från Neuroblastom celler, så inte de också har kommit tillbaka.

 

Jag har även fått en XRT-spinal spruta i ryggen igen, det är ett långtidsverkande medel mot Neuroblastom och klockan 15:15 så satte man igång ett dropp med Kanin serum. Jag fick i stort sätt alla symtomer och biverkningar som finns, frossa, kräkningar, ont i kroppen, lågt blodtryck och trött. Just nu så ligger jag och sover, mamma har åkt hem och pappa är här.

 

I morgon kommer man att göra ännu ett försök med pappas stamceller, de fick ut så mycket utav pappas CD-34 celler, så det finns ytterligare två påsar som är nerfrysta. Chansen att det skall lyckas denna gång är inte större än den första, men vi måste hoppas och kämpa för att det skall fungera.

 

Om det inte lyckas denna gång, så har vi vunnit tid för det lär vi behöva. För det finns nämligen en kvinna i USA, som man har konstaterat har den sammansättningen av benmärg och celler som jag har, nu hoppas jag innerligt att de hittar henne. Om inte sjukhuset hittar henne får jag väl skicka ut världens alla detektiver.

 

Kram från, en fortfarande hoppfull, Henrik med familj

Kommentarer:
Postat av: Karin

Hej Henrik!
Detta var inte roligt att höra, du som är en stark kille och har klarat av så mycket

2005-07-20 @ 20:21:05
Postat av: Karin

Hej Henrik!
Detta var inte roligt att höra, du som är en stark kille och har klarat av så mycket

2005-07-20 @ 20:21:06
Postat av: Karin

Hej Henrik!
Jag vet inte vad som hände det bara försvann såg att det var postat det var inte meningen jag skulle skriva lite mer till Dej.
Som jag skrev innan är detta inget roligt att höra, du som har varit en sådan tapper kille och klarat av allt vad det innebär att få så mycket medicin och alla jobbiga undersökningar. Nu håller vi tummar så många som vi kan få ihop att pappas stamceller ska fixa det denna gång.
Vi täker mycket på Er alla/ kram från Karin o Sölve

2005-07-20 @ 20:26:15
Postat av: Åsa & Kristian

Vad bra att det finns celler kvar från pappa och att det finns en människa till som kan hjälpa dig. Hej Henrik! Dina läkare verkar jätteduktiga och det är bra. Vi fortsätter hålla alla tummar och tänker jättemycket på er alla fyra. Ni är riktiga superkämpar, nu måste det snart vända.
Vi skickar så mycket stöd och positiva tankar som vi bara kan!
Kramar från Åsa, Kristian, Christopher & Sanna

2005-07-20 @ 22:26:01
Postat av: Åsa & Kristian

Något hände med det förra vi skrev, jag såg att Karins också blev konstigt. Hmm, det är inte alltid man förstår sig på cyberspace...jag skrev i alla fall att vi fortsätter hålla alla tummar för er och hoppas på pappas celler och kvinnan i USA. Om dom vet vem hon är ska dom nog hitta henne. Nu måste det snart vända, det är ni mer värda en någon annan! Vi sänder många positiva tankar och förhoppningar, kram Åsa, Kristian, Christopher & Sanna

2005-07-20 @ 22:32:33
Postat av: Jenny Bjarnmark

Hej Henrik! Det är Jenny som skriver, du kommer nog inte ihåg mig,men jag är Cornelia, Rebeccas och Alexandras storasyster. Det var så längesedan jag träffade dig och jag har tänkt så mycket på dig och din familj. Hade varit så kul att träffa er. Jag håller mina tummar för dig och hoppas på det bästa, ge inte upp!!
Skriver mer en annan dag! Tusen kramar till dig och hälsa mamma,pappa och storebror.
Gonatt!!!

2005-07-20 @ 22:33:50
Postat av: carolina ljunggren

heej henke.. det e inte roligt att höra men vi gör nya försök så får vi se ifall det blir bättre!! hoppas det !! jag önskar dig allt gott puss från tutti!! hälsa familjen

2005-07-20 @ 22:50:59
Postat av: Jeppssons

Hej Henke!

Du vet vad som gäller. Fight on!
Från Göteborg kan Petter rapportera om en seger och två förluster i Gothia Cup. Imorgon börjar B-slutspelet och sedan möter MFF Häcken utan Afonso...

Krama hela familjen allt vad du orkar. Vi tänker på er hela tiden.

Eva, Håkan, Annie och Petter

2005-07-21 @ 01:59:40
Postat av: Alice Magnusson

Hej Henrik!
Tack för ditt brev jag fick av dig efter skolavslutningen.Det var kul med alla bilderna! Jag tänker ofta på dej och undrar när du ska komma hem?
Jag har varit i Bulgarien och där var vi på vattenland. Det var skoj! Hoppas du snart blir frisk och kommer tillbaks till klassen. Kram från Alice i din klass

2005-07-21 @ 11:06:52
Postat av: Daniel

hej Henke !!!
Tråkigt att höra att det inte går så bra.
Jag och hella familjen håller tummarna för att det ska gå bra. Vi tänker på dig hela tiden.
Stora Kramar Daniel !!!!!

2005-07-21 @ 11:13:00
Postat av: Benita

Hej Henrik!
Du är verkligen en superkille som du kämpar.Tråkigt att höra om dina celler. Hoppas det går bättre denna gången, vi håller alla våra tummar och tänker på dig. Mathias & Marcus hälsar.

2005-07-21 @ 12:11:59
Postat av: Julia,felicia,Hanna och olivia

Hej henrik! Det är vi felicia, julia, hanna o olivia. Vi saknar dej , kommer o hälsar på dej snart. Just nu så har felicia ramlat av stolen :D haha.. Kan inte få upp henne så hon får ligga kvar. hoppas ni hittar tjejen i usa! Vi e ju barn som dig o skriver till dig nu för vi saknar dig. vi vill gärna bidra som dektektiver för vi vill hitta henne för felicia behöver lite semester hehe.
Många kramar alla fyra , olivia, hanna , julia och felicia.

2005-07-21 @ 13:26:07
Postat av: Zachs Mamma

Hej Henrik,
Zach bad mig att skriva till dig idag och säga att han tänker jätte mycket på dig och hoppas att ni snart kan ses. Många kramar från hela vår familj till hela er familj.

2005-07-21 @ 14:56:58
Postat av: Familjen Nydahl i Skanör

Hej Henrik, hoppas att du kommer ihåg vem vi är, vi har träffats några gånger hemma hos Alexander och Carolina, Du spelade fotboll med Carl-Jonas och han hälsar speciellt till Dig och vi alla håller tummarna för Dig ha det bra och hälsa Mamma Pappa och Christoffer

2005-07-21 @ 17:36:02
Postat av: Julia Å felicia

GOddag :'D jA HOPPAS DU BLIR FRISK Å KRY PÅ TOPPEN :'d

2007-04-17 @ 15:59:27

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits