Måndag 18 juli

Mamma grät mycket i morse när hon fick reda på mina värden, de har än en gång gått neråt som vi inte vill. Det är inte rättvist, varför måste jag råka ut för detta, jag tycker att jag fått tillräckligt med skit redan. Men jag är inte den som ger mig, jag skall besegra de onda. 

Den 13:e var mina värden på topp sedan har det i stort sätt bara gått neråt, mina Leukocyter var 1,5 den 13:e och sedan följande dagar, 0,87- 0,53- 0,32-0,47(Neupogen spruta dagen innan)-0,30 och mina Neutrofila 0,63-0,34-0,16-0,28 (Neupogen spruta dagen innan)-0,23.

Nu har vi fått kalla in pappa för att först ta blodprov som skall analyseras på blodcentralen, sedan kommer man att ta ut friskt blod från pappa och ge till mig. Man är ute efter en viss cell som heter T-cell som är cellernas "krigare", jag tror att det är det som behövs. Jag och familjen är väldigt oroliga, det måste lyckas för detta är så jobbigt.

Håll tummarna för det behöver jag!

Kram Henrik, mamma, pappa och Christoffer 


Kommentarer:
Postat av: Håkan med familj

Superman och hela familjen, ni får inte ge er!!! Bara kämpa, kämpa allt som går. Vi tänker på er och håller alla tummar vi har. Pappas celler ska göra susen till slut!

Kramar i massor från Göteborg där vi befinner oss för Gothia Cup i fotboll.

Håkan, Eva, Annie och Petter

2005-07-18 @ 15:54:32
Postat av: carolina ljunggren

heej henke klart att vi håller tummarna!! du är verkligen inte värd att ha det så här!! mff vann ju igår 2-1 mot halmastad!! hälsa hela familjen!! puss från tutti

2005-07-18 @ 16:26:37
Postat av: Klara med familj

Hej hej supermannanen

Vi hoppas o tror att du som är en sån super kille kommer att klara detta. Vi håller alla tummar vi har på att din pappas super T-celler o blod gör så dina värden stiger.

Pussar o kramar till dig o din familj //Klara Frida Stefan o Mia

2005-07-18 @ 16:39:09
Postat av: Ståhlarna

Hej alla Ekelundar!

Vi förstår att ni är jätteledsna. Det är svårt att hålla modet uppe när allting "strular". Vi är ledsna för er skull. Men släpp inte taget. Nu tror vi stenhårt på att blodet ska göra susen! Håller tummar och allt annat som kan hållas för att det vänder och att du, Henke, snart är på benen och kickar boll igen.

Varma kramar.
Susanne o Bengt, Erik o Lina

2005-07-18 @ 17:18:01
Postat av: Jonas M

Hallå Henke,
klart vi håller tummarna och alla andra fingrar vi kan hålla för dig! Vi tänker på dig så det knakar och hoppas att vi tankevägen kan överföra lite extra krafter tills pappas T-celler kommit igång.
Superkramar till hela familjen!
Jonas och alla andra Romare/Melin.

2005-07-18 @ 17:38:47
Postat av: Maria

Hej Henke !
Jag heter Maria och är kompis till Linn o hennes familj. Ville bara att du skulle få veta att vi är många här i Småland som tänker på dej och dina nära och kära. Kämpa på nu, du verkar ju vara en super-duper-kille!
Kramar från Växjö

Postat av: Annie

Halloj Henke!

synd att värdena sjunker igen och hoppas dom stiger snart igen så att du blir frisk snart.

Men mff vann ju iallafall 2-1 helt okej tycker jag men det kunde ju ha blivit6-1.
vi är i götet och solar och badar. Jag hoppas också du får komma ut och bada och sola på stranden. Det är väl iallafall inte kul inne på sjukhuset.
Krammar Annie :)

2005-07-18 @ 18:11:51
Postat av: susanne

Hej hela familjen Ekelund.
Vi håller alla tummar och tår vi kan för att T-cellerna ska käka upp alla de onda. Vad kul att läsa att du fått så fina presenter. Måns och jag har nu kommit hem från Mallorca och har blivit lite bruna och badat som bara den i poolen. Fast vi tycke nog att det var lite för mycket turister. Heja Grekland!!! Kim har haft mycket att stå i det har varit inbrott 2 ggr på golfbanan. Inget roligt.
Många kramar och tankar till er alla 4.
Susanne,Kim & Måns

2005-07-18 @ 19:11:09
Postat av: Karin

Hej Henrik Superamn!
Det är verkligen inte rättvist jag håller med mamma jag blir också ledsen att höra att värdena sjunker du som kämpar och är så duktig. Men håll ut det kommer att vända till det bästa, vi håller tummarna.
När sorgen känns tung i Ert sinne
och vägarna vilsna att gå
när djupaste tvivel förmörknar
de stjärnor Ni gärna vill nå.
Knäpp då Era händer till bön i faderns hus
det skänker Er ro till besinning
skänker Er glädje och ljus.
Vi tänker på Er alla kram från Karin o Sölve

2005-07-18 @ 19:11:37
Postat av: Karin

Hej Henrik!
TACK för det fina kortet.
kram Karin

2005-07-18 @ 19:13:12
Postat av: Marie

Hej!
Idag har jag kommit hem från Tunisien. Du kan tro att där var varmt. Det var ett roligt folk där, tanterna badade i havet med kjolar, klänningar, förkläde och sjalar om huvudet.
Vad extra kul att MFF vann mot Halmstad. Min vän, Sven (gåvan från ovan, som din mamma kallar honom) är från Halmstad och hejar på HBK. Jag fick reda på resultatet på din blogg så nu ska jag gå in och berätta för honom. Han blir nog lite deppig, tror jag. HI HI.
Krama din mamma hårt från mig och berätta att jag letat förgäves med både ljus och lykta efter duschmoussen. Tyvärr!
Kram Marie (Evelinas mamma)

2005-07-18 @ 19:16:58
Postat av: Åsa & Kristian

Här hemma håller vi tummarna hela tiden och tänker på er alla fyra. Ni är så starka och har kommit så långt att detta måste gå bra!
Stor kram, Åsa, Kristian, Christopher & Sanna

2005-07-18 @ 21:15:09
Postat av: Christin.Ljunggren

Hej...superkillen...
oh ..vad ni kämpar..ja man kan bara säga jäv.. skit,men när krigaren kommer så kommer det att bli bra, jag känner det på mig,så in i tusan...men glöm inte hur fantastiska ni e hela familjen...ni e värda allt...berätta för mamma att jag ska cykla till jobbet i morgon,hon kommer aldrig tro.. det...men jag kommer väl att ha en massa träningsvärk... ska lägga mig om en stund...o då ska jag be för er för någonstanns där uppe finns det nog någon som....förstår .....älskar er ...kram Christin...

2005-07-18 @ 21:19:58
Postat av: daniel

hej Superkillen!!
Det var jätte kul att träffa dig idag hoppas du också tyckte det.Det var ett jätte fint sjuckhus du är på. Alla i familjen håller tummarna och hoppas det går vägen !! Kramar Daniel med familj

2005-07-18 @ 21:28:07
Postat av: Erik Prawitz

Hej supermannen.Hur mår du?hoppas att du mår bra!!!alla hälsar till dig.Och Malmö vann!!det var bra ju .Ses snart hej hej

2005-07-18 @ 22:34:41
URL: http://erik
Postat av: Alexander ljunggren

hallå Henke, JAG ÄLSKAR DIG , du är min bästa kompis, glöm aldrig det!!! ha det bra, vi hörs imorgon! pusselipuss!

2005-07-18 @ 22:59:18
Postat av: Familjen Nilsson

Hejsan !

Vi håller alla våra tummar för dig här i från Staffanstorp.

Thomas, Erika, Alexandra och Amanda

2005-07-19 @ 00:14:49
Postat av: Zachs Mamma

Hej Henke,
Min mamma brukar säga att hon bara har tummar på handen och hon håller dem alla. Det blir då 10 stycken + mina 2, pappas 2 och Alex 2 = 16 tummar som vi håller för dig.
Zach

2005-07-19 @ 08:49:50
Postat av: Anne-Maj Anderberg

Hej Henrik m familj!
Vi är jätteledsna för er skull. Förstår att det är svårt att hålla modet uppe när allt "strular".
Nu håller vi alla tummar som vi har att blodet gör susen i din kropp så att du snart orkar kicka boll igen.
Massor med kramar
Anne-Maj, Lasse o Tindra

2005-07-19 @ 10:04:58
Postat av: Andreas, Malin, Ebba och Hugo

Hej supermannen!
Vi håller på dig i med- och motgång. Vi hoppas att "krigarecellerna" från pappa går en riktig match i din kropp. Många kramar från Limhamn till hela familjen
Ps Tänk att din kompis Hasse gjorde 2 mål i söndags!!Ds

2005-07-19 @ 11:39:30

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits