Lördag 9 juli

O'boy vilken dag det var igår, det kunde inte ha varit mycket bättre. Mina vita blodkroppar kom igång som en liten raket och jag mådde allmänt bra, så bra att jag spelade lite basket-. och fotboll på rummet. Och alla fina presenter och hälsningar som jag fick, gjorde dagen fulländad. På eftermiddagen så gjorde kroppen sig påmind att jag fortfarande är ganska så svag efter alla veckor i sängen, så då vilade jag.

Jag har fortfarande ont i magen, de tror att det är för att jag får morfin som kan göra att man blir hård i magen, samt att jag har varit sängliggande en längre tid och det är inte bra för magen. Så i gårkväll fick jag ett olje lavemang, usch, bläää och krokodiltårar, det är en väldigt obehaglig känsla. Lavemanget fick verka under natten, så när jag vaknade imorse så behövde jag gå på toaletten. Vad jag gjorde där förstår ni säkert, efter det så duschade jag och borstade mina tänder.

När jag skulle ta på mig nya kläder så skrämde jag pappa, syrrorna och Tomas ordentligt, det visade sig att när jag hade gjort det stora så hade mitt blodtryck sjunkit så att jag svimmade. Nu har jag bara legat i sängen och tagit igen mig, jag får se i eftermiddag om det kan bli lite basket och fotboll.

Sen till det smått otroliga, mina vita blodkroppar (leukocyter) var igår 0.22 och idag har de nästan fyrdubblats till 0,84. Snacka om att pappas Superman celler trivs bra i min kropp, alla andra värden ser också bra ut. Nu fortsätter vi hålla tummarna för allting skall gå bra, det är nämligen en lång väg att vandra innan vi kan jubla och allting känns stabilt.

Kramisar 0,84:an Henrik  


Kommentarer:
Postat av: Roger

Hej 0.84:an Henrik !

Skönt att höra att du kan få motionera lite igen.
Vilken otrolig överraskning med dessa fotbollströjorna från Zlatan. Han har ett lika gott hjärta som övriga i er familj. Dessa tröjorna måste jag bara snart få se ;-)
Du vet att jag blir lite avundsjuk nu igen jag har ju bara hans autograf sedan MFF tiden innan han blev stjärna.

Vi har varit på stranden i Höllviken idag och där var vi inte ensama kan jag berätta....

Kämpa på nu superman med pappas starka stamceller så ses vi snart.

Många kramar från oss alla till er alla
Niklas,Johan,Robin, Agneta och Roger

2005-07-09 @ 17:39:36
Postat av: Christin.Ljunggren

Hej på er!
0.84,wow superceller....du får ta det lite lugnt,men förstår att du e ivrig att komma igång.....hoppas ni har det svalt i rummet,för man kan lätt svimma ute i denna värmen,jag har jobbet hela dagen o haft ett brudpar hon blev såå vacker det e ngt alldeles speciellt...tog ett dopp i grannens pool när jag kom hem...jätte nice...så nu ska jag ha en veckas semester o det ska bli skönt....massor av kramizzar vi ses i morgon...puss puss hälsa mammsi o pappsi o christoffer....

2005-07-09 @ 18:12:53
Postat av: Petter

Halloj 0,84an!!

Kul o höra att du kan spela fotboll igen och basket också för den delen.
Men det var ju ännu roligare att höra att dina vita blodkropar har fyrdubblats. Super bra av en super Henke med en super farsas celler hehe
många kramar Petter

2005-07-09 @ 18:15:54
Postat av: Anna

Hej Henke Superman!
Wow, vilken ökning av värdena! Doktorn sa ju att han trodde att de skulle vara 0,4 idag och så är de 0,84! Det måste nog bero på all motion du fick igår - både bollkastning, fotboll och basket:-) Vi har varit och tittat på hästtävlingar idag. Det var svettigt värre, men säkert allra värst för hästarna som fick springa omkring med sina ryttare och sadlar på ryggen. Ikväll ska vi packa ihop lite för i morgon beger vi oss till Åhus. Vi håller tummarna för att du, Christoffer, mamma o pappa snart kan komma dit och hälsa på oss.
Massor av kramar från Anna, Erika, Joel o Stefan

2005-07-09 @ 18:35:34
Postat av: Vi hemmi från

Tjaba polarn som nu är en 0,84:an, och sedan blir en 1,00, osv. Jag ska vara med i OS i London. Och där ska jag ta guld. Vi har tittat på statskampen. Det var Luleå- Gävle. Gissa vem som vann? Jo det blev Luleå. Och det vann också överlägset. Jag och Anton och mamma har varit på sibarp.Det var otroligt varmt i vattnet, men sen började det blåsa, så vi åkte vi hem.Men sen när vi satt oss i bilen för att köra hem, så började bli sol och inget mer blåsandet. Typiskt! Men vi åkte hem ändå. Imorgon ska jag,Anton och mamma åka till Skanör och bada,vid stranden.Anton lovade också att skriva till dig. Mr White har haft liv i`da´. Han har varit på grässmattan och lekt med mig och Anton. Han sprang lite,då å då. Men vi tog han. Ingen fara han finns kvar nät du kommer hem. Det är säkert. Det var allt för mig Polarn,ciao!

2005-07-09 @ 22:18:11

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits