Fredag 22 juli

 

 

Blues Monkey

Jag tyckte att denna bild skulle kunna återspegla lite av hur jag egentligen är när jag är på topp, ni vet att jag älskar fotboll och innebandy, men det är kanske inte alla som känner till att jag är en riktig showare och älskar att dansa och sjunga.

När jag vaknade idag så kände jag mig mycket bättre och till och med orkar jag prata lite med pappa. Nu ligger jag i sängen med mitt sköna duntäcke och tittar på TOY Story 2, den är jätterolig. Lite senare idag skall jag få träffa min kusin Jenny och hennes kille Erik, det skall bli jätteskoj.

Vår läkare Albert har varit inne och prata med pappa i en halvtimme, han berättade ingående om våra celler och hur de fungerar. Det är inte lätt som Albert säger, det har tagit honom 20 år att lära sig allt och ändå finns det många gåtor som är olösta. När det gäller benmärgsprovet så var det inget vid punktion (när man suger ut benmärg), när det gäller biopsi (när man borrar ut en bit av mitt ben), så tar det längre tid att analysera så det svaret får ni senare.

Vid min sista Haploid transplantation så har jag inte fått några cellgifter och det är faktiskt skönt, däremot så har man tillsatt både CD 34+ celler med CD3+ som är det samma som "krigar" celler, de som organiserar alla celler. Att det skall bli anslag, som är det samma som att de skall börja växa i min kropp, är det 99 % chans säger Albert. Sen får vi innerligt hoppas att det inte blir någon avstötning denna gång.

För säkerhetsskull så har man även skickat in en förfråga till navelsträngsregistret för att se om det finns någon som matchar mig, detta är det mest optimala om det inte skulle gå med pappas celler. Förra gången så fanns det ingen som matchade, men som Albert säger, det finns 10 gånger fler barn i registret än när de checkade förra gången. Sen så finns det inte en, utan två givare i USA och dem håller man också på att kontakta för att se om de är tillgängliga om det skulle behövas. 

Kram Henrik


Kommentarer:
Postat av: Roger

Hej Henke !

Skönt att det ar lıte battre ıdag. Nu ar det bara en tımme kvar tıll bussen skall ga. Nıklas har fıxat en ny troja som vı skall hamta med Bart som LFC supporter. Vı far verklıgen hoppas att den ordnar sıg sa du slıpper ısolerıngen snart ıgen.

Manga kramar fran oss alla Fam Eggenberger

2005-07-22 @ 16:58:44
Postat av: Anna o Joel

Hej Henke mannen!
Vad skönt att du mår lite bättre nu! Vi hoppas att de där cellerna ska hitta sina rätta platser nu så att din kropp kan få lite lugn o ro. Du är ju en sån tapper kämpe. Tänk om MFF bara hade varit hälften så målmedvetna - då du! Vi har varit på utflykt i Kivik idag med farmor o farfar. Där åt vi god fisk och handlade lite gott att dricka på musteriet. Man får ju göra lite utflykter nu istället när vädret inte är nåt vidare, men vi hoppas att solen snart tittar fram igen så vi kan ta en tur med båten.
Må så gott vår glade vän och hälsa familjen. Massor av kramar från familjen Langåker

2005-07-22 @ 17:02:37
Postat av: Daniel

hej superkillen!!!
Härligt att du mår lite bätre nu.
Nu åker jag till en fotbolls cup i Danmark så jag kan inte skriva mer. Men jag håller alla tummar och tår och hoppas det går vägen. Stora kramar Daniel med familj!!!!

2005-07-22 @ 17:18:07
Postat av: daniel

hej superkillen !!!
vad roligt att höra att du mår lite bätre nu.
Jag åker till en fotbolls cup nu i Damark så jag kan inte skriva mer. Men jag håller alla tummar och tår för att det ska gå vägen.Stora kramar daniel med familj!! Ps:Hälsa alla i familjen.

2005-07-22 @ 17:22:50
Postat av: Ninni Hansson

Min käre Henrik !
Jag tänker på dig varje dag. Nu hoppas jag att pappas nya celler gör dig frisk igen. Jag längtar efter dig och familjen.

Kram Ninni !

2005-07-22 @ 17:28:54
Postat av: Karin

Hej du kämpe Henrik!
Ja nu måste det bara fungera med de nya cellerna, skönt att du kan prata lite med pappa nu att orken har kommit tillbaka.
Hoppas att det var trevligt när din kusin Jenny var på besök och att du blev lite pigg.
Nu är Joel o Erikas morfar opererad och det gick bra!
Kram min lille vän från Karin

Bitterhet gör ingen människa glad.
Släng ut den.
I dag är en ny dag.
av Anna Wahlgren

2005-07-22 @ 20:27:50
Postat av: Fredrik Dalefalk

Hallå killen=)
Hur är de i dag här har de rengnat hela dagen så de har inte varit mysigt när de var uppehåll var jag hos pappa på jobbet de var tråkigt sen började de rengna igen så jag blev dyngsur på motorcyklen när jag skulle hem
du får ha de så bra ock hälsa mamma pappa ock kristofer=)=)=)=)=)
Kram Från dom djupa skogarna i småland

2005-07-22 @ 21:46:10
Postat av: Eva och Håkan

Hallå familjen Ekelund!

Vi är nyss hemkomna från Gothia och har en kvartsfinalplats från B-slutspelet i bagaget. En otroligt stor turnering där våra limhamnskillar var tagna av stundens allvar i början och därför missade A-slutspelet. Sedan gick det bättre och det blev tre raka segrar innan det blev respass.

Skönt att Henrik är lite bättre och nu hoppas vi på de nya kanoncellerna.

Massor av kramar till hela familjen!
Vi hörs snart igen!

Eva och Håkan

2005-07-22 @ 22:35:12
Postat av: Stoffe,mamma,Eric och Jenny

Tjabba Henke! Idag har ju Vi hälsat på dig . Du var ju lite trött men det kommer att släppa.
Jenny hoppade mycket bättre än Stoffe på mattan och gjorde jätte bra volter (skojade bara de va ju stoffe som va bäst) Vi har kollat i album från när vi var små, va söta vi var... Eric och stoffe har spelat Fantastic 4. Det var jätte kul.

Alla hemma hälsar så gott! Ha det så bra,Ciao!!

2005-07-22 @ 23:37:34
Postat av: Jonas M

Hej Henrik,
skönt att fredagen var lite bättre och hoppas givetvis att lördagen ska bli ännu bättre. Jag har börjat semester nu och imorgon ska Marie, Felicia, Olivia och jag till stugan. Vi fortsätter följa dig där på grannens dator så vi ser att alla krigarcellerna gör sitt jobb. O du superman ge hela din familj superkramar från oss!
Jonas

2005-07-23 @ 11:47:22
Postat av: Hanna Liljegren

Hej Henrik!
Jag och min familj följer dina turer på din fina blogg. Hoppas att det snart blir lite mer uppåt och inte så mycket berg- och dalbana! Vi hejar på dig! Får du vara ute något när du inte är isolerad?
Jag har precis kommit hem från Åhus och snart ska jag till min kompis Klara i Ängelholm. Hon bor på landet! Sista veckorna på lovet ska vi till Mallorca på semester, läste att du också varit där!
Kämpa på-Kram från Hanna i din klass!

2005-07-23 @ 12:32:37
Postat av: Mia Norman

Hej Superhenke!
Skönt att höra att du känner dig lite piggare!
Vi håller alla tummar för dig uppe i Medelpadsskogarna.
Hälsa familjen och kram från
Mia och Andreas

2005-07-23 @ 12:52:41
Postat av: Stoffe,pappa,Eric och Jenny

Tjabba Superman! Idag har pappa kommit hem,som du vet. Just nu har vi städat Mr White`´s bur. Eric har dammsugit hela övervåningen så nu är han helt svett.. Vi va ute och gick i Västra hamnen förut de va roligt..
Ha det bra så hörs vi senare
pussar

2005-07-23 @ 14:47:56
Postat av: Stoffe,pappa,Eric och Jenny

Tjabba Superman! Idag har pappa kommit hem,som du vet. Just nu har vi städat Mr White`´s bur. Eric har dammsugit hela övervåningen så nu är han helt svett.. Vi va ute och gick i Västra hamnen förut de va roligt..
Ha det bra så hörs vi senare
pussar

2005-07-23 @ 14:49:35
Postat av: Christin.Ljunggren

Hej Henke.....
hoppas du e bättre o kanske kan vara uppe lite...o nu har du mamma hos dig...o ni myser säkert...längtar tills vi ses hoppas snart ....kramizzz Christin...michael tutti o lalle hälsar dom e i stugan.....

2005-07-23 @ 16:11:05
Postat av: Farfar

Hej Henrik!

Jag är hos Agneta och Roger med att lämna över Brobizzen som de skall låna för DANA-cup på måndag.

Kolla lite på alla dina inlägg här på blocken.

Krya på dig farfar

2005-07-23 @ 16:11:58
Postat av: Fam Hammarström

Hej Superhenke,

Vi är nu tillbaka i Malmö igen efter ett par veckors semester bland alla mygg!! i Norrland. Känns bra att vi återigen kan läsa hur dina dagar på sjukhuset ser ut. Så skönt att du känner dig lite bättre idag, vi håller alla våra tummar på att man hittar en donator. Simon åker imorgon tillsammans med Sebbe och Pelle till Danmark för att spela en fotbollscup som heter Danacup, det är en jättestor turnering med lag från hela världen.

Det var allt för nu, vi hörs snart igen.
Många kramar till dig, Chrille, mamma och pappa.

Familjen Hammarström

2005-07-23 @ 19:36:47
Postat av: Maria Rydheim

Hej Du Super-Duper-Man!

Så glad jag blir att läsa att Du mår bättre. Trist bara att Du inte fick Dina sushi, men det får Du säkert snart. Jag är säker på att Du kommer bli världens duktigaste sushikock, och jag hoppas Du kan hjälpa mig att lära mig hur man gör. Fortsätt kämpa Du tappra hjärta, mina tankar är hos Er alla. Krama Din familj så hårt Du kan, jag kramar Dig i tanken för allt vad tygeln håller.

Maria

2005-07-25 @ 23:36:45

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
hits